Radoslav Putar: KRITIKE, STUDIJE, ZAPISI 1961 – 1987, svezak 2

|cijena:  100,00 HRK

2016., ISBN: 978-953-7875-30-5 (IPU), 978-953-8027-04-8 (ISU)
295 stranice, c/b fotografije, 21,5 x 16 cm
Hrvatski jezik meki uvez
Nakladnik: Institut za povijest umjetnosti, Institut za suvremenu umjetnost, Zagreb
Urednik i autor teksta: Dejan Kršić
Prinos Radoslava Putara hrvatskoj likovnoj kritici druge polovine 20. stoljeća, njegova gotovo presudna uloga u zbivanjima ključnim za liberalizaciju poslijeratne likovne proizvodnje, kao i rijetka sposobnost da u kasnijim desetljećima u susretu s novim i često vrlo kompleksnim likovnim fenomenima s onu stranu njegova, inherentno modernističkoga kritičarskog habitusa, zadrži visok stupanj osjetljivosti za stvarne pomake u umjetničkoj kulturi domaće sredine, već su odavno sastavni dio narativa o povijesti hrvatske moderne umjetnosti nakon Drugoga svjetskog rata. No već od sredine 50-ih godina, u obilju Putarovih likovnih kritika, nalazimo sve veći broj napisa posvećenih problemima industrijskog oblikovanja.Svezak obuhvaća tematski izbor Putarovih eseja i kritika s područja dizajna koji je iznimno važan, kako za preciznije pozicioniranje, analizu i shvaćanje njegova cjelokupnoga kritičarskog i kustoskog rada, tako i za kvalitetniji uvid u razvoj i promjene u načinu shvaćanja i promišljanja prakse koju danas uobičajeno nazivamo tim terminom.

Sadržaj knjige
Uvodni tekst: Dejan Kršić
Između izloga i kanona – Radoslav Putar kao kritičar i promotor dizajna

Dejan Kršić rođen 1961. u Sarajevu. Diplomirao povijest umjetnosti i etnologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Radi kao grafički dizajner, publicist i prevoditelj. Član HDD-a [Hrvatskog dizajnerskog društva]. Bio član HZSU-a [Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika] do rujna 2008. od kad je stalno zaposlen na Odsjeku dizajna vizualnih komunikacija na UMAS Split.
Imao nekoliko samostalnih i grupnih izložbi [u Zagrebu, Ljubljani, Rijeci, Beogradu…], učestvovao na više kolektivnih izložbi [Salon mladih, Zagrebački salon, ZGRAF, Izložbe hrvatskog dizajna 01, 02, 03… Type Directors Club] i video festivala [Zagreb, Beograd, Sarajevo…] Devedesetih godina jedan od pokretača, grafički urednik a kasnije i glavni urednik dvotjednika/magazina Arkzin, te izdavačkog projekta Biblioteke Bastard.