
Amela Frankl: One by One / Uno per Uno / Jedan po jedan
2. – 8. rujna 2022.
Od utorka do subote: 17 – 20 sati
Studio Tommaseo
Trieste Contemporanea
Via del Monte 2/1
Trieste, Italy
U petak 2. rujna u 18.30 susret s hrvatskom umjetnicom Amelom Frankl koja će razgovarom o svojem opusu, s kustosicom suvremene umjetnosti Jankom Vukmir, otvoriti tjedan projekcija i izložbi koji Trieste Contemporanea, u suradnji s Institutom za suvremenu umjetnost iz Zagreba, posvećuje recentnoj video produkciji Amele Frankl (od 2. do 8. rujna 2022., u Trstu, u Studiju Tommaseo, u ulici via del Monte 2/1, od utorka do petka 17-20 sati).
Središnje mjesto izložbe izložbe One by One / Uno per Uno / Jedan po jedan u Trstu tri su video priče neizravno povezane s traumom holokausta koje je stvorila hrvatska performeirca i videoautorica Amela Frankl između 2013. i 2017.:
Za početak, 2013., performans u suradnji s Pavlom Mašićem, video 49’39″;
Pročitaj više
Balada o dva nadgrobna bloka, 2015., performans, instalacija u javnom prostoru, video 4’45″;
Čitaj više
I to će proći, 2017., performans, video 5’40”.
Pročitaj više
O ovoj video “trilogiji” donosimo isječak iz teksta Ružice Šimunović Lice (2017.):
“Izvedbe Amele Frankl oslanjaju se na osobno, ali osvještavajući da osobno i kolektivno dijele isti krvotok, da se isprepliću i uvjetuju. Pa kada kažem „osobno“, mislim ne samo na obiteljsku povijest kakva je ispričana u Baladi o dva nadgrobna bloka (2014.) nego na nešto – čini mi se da sva tri rada nastoje poručiti – što počiva u odgovornosti suočavanja vlastitoga s licem drugoga, onih kojih više nema i nas koji jesmo, zajednice. Držeći se dakle govora iz prvog lica umjetnica na određeni način pošteđuje drugoga. Istovremeno, upravo nam se na taj način ostavlja da odredimo i vlastitu poziciju, da zauzmemo stav. A on će biti podučen u susretu s radovima koji kažu da je neophodno govoriti o ranama i traumi koje ne mogu zacijeliti zbog šutnje, negiranja, ne prihvaćanja istine koja se ne mora mjeriti ničim doli golim činjenicama. Na njima uostalom Amela Frankl inzistira, upliće ih u potku radova, nudi kao pretekst i podtekst izvedbi. Činjenice vežemo za nešto što je evidentno, neupitno. Ovdje je riječ o transpoziciji činjenica sadržanih u stvarima, u materijalnosti koja je samo naizgled neutralna i odvojena od subjekta i njegove sudbine. U jednom slučaju to su orgulje, u drugom nadgrobne ploče, pa prsten. To su djelići povijesti, izmješteni, odloženi, arhivirani.”
Velika čestica, 2022., 14’42”, najnovija video produkcija Amele Frankl premijerno se prikazuje na izložbi u Trstu: u Praškoj ulici, u središtu Zagreba, korak po korak, bosa, umjetnica mjeri katastarsku čestice broj 2427.
Pročitaj više
Amela Frankl rođena je u Zagrebu 1963. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1988. Živi i radi u Zagrebu.
„Uključujući vlastite priče i konkretne životne situacije u svoje radove, posredničkom umjetničkom praksom i strategijom, Amela Frankl se bavi pitanjima osobnih i društvenih sloboda, privatnog i javnog života, spremnosti na suradnju i empatije kao društveno suštinske prakse.“ T. Milovac
Produkcije (izbor od 2010.):
PK 22, Gradski muzej Varaždin, Galerija Program Something Else, Varaždin, 2021.;
Dnevnik s ruba pustinje, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2021.;
I ovo će proći, Institut za suvremenu umjetnost, Zagreb, 2017.;
What I Bear, urednički projekt, Edicija Meandar Media, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, Amela Frankl, Zagreb, 2016.;
Balada o dva grobna bloka, Park Zrinjevac, Zagreb, 2015.;
Za početak, Koprivnička stara sinagoga, 2013.;
What I Bear, projekt s Muzejom suvremene umjetnosti, Zagreb, Zagreb – Pariz, 2011.-2013.;
Na izvoru života, Atelijer Meštrović, Zagreb, 2011.;
Ime moga oca, emisija «Slika zvuka» na Trećem programu Hrvatskog radija, 2011.;
S njima i bez njih, Extravagant Bodies: Extravagant Minds Festival, Zagreb, 2010.;
Do kosti, Gradska galerija Labin, Labin, 2010.
Opširniji materijal:
pročitajte ovdje puni tekst Ružice Šimunović;
idite na web stranicu Amele Frankl.