MENU

CARLONI – FRANCESCHETTI: Esso. Shadows Oozing Gold – povodom stogodišnjice rođenja Piera Paola Pasolinija

 

Carloni-Franceschetti
Esso. Shadows Oozing Gold

povodom stogodišnjice rođenja Piera Paola Pasolinija

Institut za suvremenu umjetnost, Zagreb
Trg kralja Tomislava 20

 

Otvorenje izložbe: u petak, 27. svibnja 2022 u 20:00 sati

Izložba ostaje otvorena do 7. srpnja 2022.

Radno vrijeme galerije:  utorak – subota 13:00 – 19:00 sati
(praznicima i blagdanima zatvoreno)

 

Trieste Contemporanea i Institut za suvremenu umjetnost povodom stote obljetnice rođenja Piera Paola Pasolinija predstavljaju umjetnički projekt Cristiana Carlonija i Stefana Franceschettija Esso: Shadows Oozing Gold.

 

 

S prvim dijelom naslova koji dolazi iz imena američke naftne korporacije (kao i talijanskom zamjenicom za on/ono), a ostatak iz poznatog Pasolinijevog stiha, “sjene koje kapaju zlatom u zlatnoj agoniji”, zagrebačka izložba predstavlja fotografije, videa i nove instalacije koje u oniričkom i halucinacijskom ključu interpretiraju temu fašizma i oblika u kojima se on ukorijenjuje u različite društvene slojeve, stavljajući u međuodnos metamorfoze između fašizma, nafte i kršćanstva, pronalazeći polazište u Nafti, Pasolinijevoj posljednjoj i posthumno objavljenoj knjizi.

 

 

Dubina studije (započeta prije više od pet godina) i osjetljivost u obradi tema koje su za izložbu odabrali Cristiano Carloni i Stefano Franceschetti uzorni su u svojoj umjetničkoj metodi: ne pridržavati se projekta kako je predviđeno, jer kako se on odvija poprima oblik koji je iznenađujući, drugačiji od onoga što se moglo očekivati. Ovaj pristup je u skladu s njihovim načinom analiziranja slika i spoznaji da one skrivaju mnogo više nego što pokazuju. Reprezentacije koje su u središtu izložbe odjekuju u promišljanju transmutacija ili suživota suprotnosti: slike u negativu ili slike koje prikazuju suživot euharistijske hostije i motornog ulja — hostije koje pocrne u dodiru s uljem koje one sami imaju tendenciju apsorbirati u neusklađeni brak.

 

 

Dvije velike fluidne cjeline magično su povezane kao da su jedinstveni potencijal neobrađenog dijamanta: tjelesnost neočekivane stvarnosti koja se odnosi na nešto drugo osim na sebe samu i nematerijalnost vrtloga asocijacija koji obavija i povezuje vizualnu povijest slika. To je posebnost umjetničkog puta Esso: Shadows Oozing Gold, za čije nam uživanje i bolje razumijevanje služi zbirka dubinski kritičkih tekstova Hervéa Joubert-Laurencina, Enrica Pitozzija i Annalise Sacchi predstavljena u katalogu izložbe.

 

Kustosice projekta su Giuliana Carbi Jesurun i Janka Vukmir, a podržalo ga je Talijansko vijeće / Italian Council (10. izdanje, 2021.), program za promicanje talijanske suvremene umjetnosti u svijetu Glavne uprave za suvremeno stvaralaštvo talijanskog Ministarstva kulture . Osim sufinanciranja iz autonomne regije Friuli Venezia Giulia, promidžbu ove inicijative podupire čvrsta partnerska mreža, koja osim izložbe u Zagrebu uključuje niz prezentacija Carloni-Franceschettijevih studija o Pasolinijevom radu, na nizu pozornica na različitim lokacijama: u Veneciji zahvaljujući Adriatico Book Clubu kao i Odjelu za arhitekturu i umjetnost Università Iuav di Venezia; u Trstu i u Furlaniji-Julijskoj krajini zahvaljujući podršci Studio Tommaseo—Istituto per la documentazione e la diffusione delle arti i udruge u kulturi L’Officina; u Pesaru u sklopu filmskog festivala 2022. u organizaciji Fondazione Pesaro Nuovo Cinema; u Fanu Gasparelli Arte Contemporanea; u Parizu zahvaljujući istraživačkoj jedinici Laboratoire HAR (Histoire des Arts et des Représentations) na Sveučilištu Paris Nanterre. Projekt će također na radiju emitirati Giardini Pensili iz Riminija i Usmaradio (Radio postaja i Istraživački centar za radiofonijske studije Sveučilišta u San Marinu).

 

Cristiano Carloni (Fano, 1963.) i Stefano Franceschetti (Pesaro, 1966.) studirali su filmsku animaciju i slikarstvo u Urbinu i zajedno rade od 1995. Producirali su video, instalacije, elektronske scenografije, animirane filmove, fotografske radove i performanse koji su zaokupili svijet umjetnosti, ali na dezorijentirajuće i neobične načine. Njihove tehnike istražuju optičke procese vida u transmutaciji materije,  i vremenske pomake u pamćenju.

Kao učitelji i umjetnici dugo surađju s obrazovnim i istraživačkim institucijama, te su uveli, promicali i utvrdili nove tečajeve na audiovizualnom području.
Više od deset godina predavali su tehnike animacije na Akademiji likovnih umjetnosti u Urbinu i bili gostujući profesori na kolegiju DAMS – studiju drame, umjetnosti, glazbe Sveučilišta u Bologni (2004.), École de Recherche Graphique iz Bruxellesa (2007.) i magistarski tečaj MOVIES — Moving Images Arts Sveučilišta Iuav u Veneciji (2019., 2020.).

Njihovi su radovi naveliko izlagani u javnim institucijama uključujući: Muzej suvremene umjetnosti (Chicago, 2002.), Muzej Louvre (Pariz, 2004.), Oxo Tower (London, 2004.), Biennale Teatro (Venecija, 2005.), Centralna akademija likovnih umjetnosti (Peking, 2006.), Martin Segal Center (New York, 2008.), Fondazione Sandretto Re Rebaudengo (Torino, 2010.), Muzej austrijskog filma (Beč, 2011.), MACRO (Rim, 2018.). Štoviše, bliska suradnja s Romeom Castelluccijem i Socìetas Raffaello Sanziom dovela je njihov rad u niz značajnih avangardnih kazališnih prostora diljem svijeta.

 

Fotografija: Esso. Ljubaznošću umjetnika.