MENU

IZLOŽBE – AKCIJE: 40 GODINA POSLIJE

IZLOŽBE – AKCIJE: 40 GODINA POSLIJE

U neformalnom razgovoru o tome što nam njihovi radovi znače danas, što smo baštinili iz njihove umjetničke prakse, kako oni danas vide tadašnje i sadašnje vrijeme i drugim temama sudjeluju Vlado Martek, Mladen Stilinović, Sven Stilinović, Fedor Vučemilović, Suzana Marjanić i Marko Golub. Razgovor moderiraju Janka Vukmir i Darko Šimičić

Ponedjeljak, 11. svibnja 2015 u 19 sati

Institut za suvremenu umjetnost,
Trg kralja Tomislava 20, Zagreb

40 godina i jedan sat nakon što je okončana „Prva zajednička izložba“ na prostoru gradskog kupališta na Savi u Zagrebu, skupine umjetnika i njihovih prijatelja, koji su kasnije postali poznati pod nazivom Grupa šestorice autora, u Institutu za suvremenu umjetnost održat će se okupljanje i razgovor kojima podsjećamo na ovu obljetnicu.

Danas se o Grupi šestorice autora zna više nego se znalo prije dvadeset godina, čemu je i Institut za suvremenu umjetnost ponešto doprinesao, kada smo 1998. organizirali njihovu retrospektivnu izložbu, skupili dokumentaciju i objavili nekoliko tiskanih i elektronskih publikacija. U vrijeme te izložbe mnogi današnji studenti umjetnosti i povijesti umjetnosti nisu još bili niti rođeni, a mnogi naši kolege bili su premladi da se izložbe sjećaju.

Projekcija: Grupa šestorice autora, Filmovi i Akcije (2 x 70′).
Prigodno će se moći kupiti i publikacije vezane uz rad Grupe šestorice autora i njihove članove, u nakladi Instituta za suvremenu umjetnost.

Ulaz je slobodan. Preporučamo da najavite svoj dolazak na info@scca.hr

 

11. svibnja 1975., 10-18 sati
Na prostoru gradskog kupališta na Savi u Zagrebu održana izložba na kojoj su sudjelovali Boris Demur, Željko Jerman, Vlado Martek, Mladen Stilinović, Sven Stilinović, Branka Stipančić, Matko Štajcer i Fedor Vučemilović. Radovi su bili postavljeni na daskama za sunčanje, nasipu i travnjaku, a cijeli je prostor poslužio za akcije. Prva zajednička izložba. Pokazalo se da bez zajedničkog dogovora o cjelini izložbe taj način izlaganja funkcionira. (cat. Bgd 77)
Demur je izložio seriju crteža (flomaster na papiru) i kolaže. U spremištu za čamce također je izveo akciju: dok je Matko Štajcer svirao na violončelu, Demur je gurao ručna kolica po neravnom terenu, u mračnom i akustičnom prostoru, bučeći. Akcija je završila probijanjem vrata kolicima.
Jerman je izložio plakat samostalne izložbe Subjektivna fotografija s intervencija na njemu (ideja je bila reprodukciju približiti originalu) i otisak svog tijela iscrtan kemikalijama na fotopapiru. Izveo je akciju tako što je ležao oko 1 sat na velikom komadu fotopapira, ostavljajući prirodni otisak svog tijela. Uz radove je bio postavljen tekst objašnjenja akcije: Naziv fotografija potječe od starohelenske riješi foto – svjetlo i grafo – pišem, crtam, te prema tome fotografija je crtanje svjetlom. Najjednostavniji crtež svjetlom postiže se otiskom predmeta na papiru. Tehnički obrađen na fotopapiru ovakav otisak je fotogram. Toliko o tome i – na znanje i ravnanje. A sada riječ dvije o likovnoj kreaciji i jednoj u prvi mah bizarnoj analogiji. Najbitniji, primaran pokretač i najjednostavniji čin u stvaralaštvu jest težnja da se da dio izgubljenog sebe, ostavi trag. Povlačim paralele između sličnosti u osnovnim elementima kreiranja i fotografije, te rabim fotopapir kao posebno zahvalan materijal za ostavljanje vlastitog traga. U laboratoriju sam mogao, razvijanjem i fiksiranjem papira, učiniti isti fotogram, no pošto prezentiram najbitniji i najjednostavniji čin u stvaralaštvu, tematski obrađujem najjednostavnijom metodom fotografije prirodnim otiskom. Izložak pored ovog je napola fotogram. Radeći na njemu dobio sam ideju za ovu akciju. (rukopis, arhiv D.Š.)
Martek je izložio horizontalnu plakatnu pjesmu (pjesma ispisana na papiru velikog formata) i jedan od svojih dnevnika.
Mladen Stilinović je izložio sedam slika iz serije Ruka kruha i nekoliko foto-knjiga. Izveo je akciju: crvenim polikolorom povukao je crtu na travi.
Sven Stilinović je izložio četiri fotografije velikog formata (uvećane fotografije minijaturnih kolaža) i seriju fotografija Komparacija razvoja slikarstava i nerazvoja fotografije. U ovoj seriji Sven uspoređuje motive iz povijesti slikarstva i fotografije s tezom da je fotografija preuzimala slikarske motive na štetu vlastitog razvoja.
Vučemilović je izložio seriju od osam fotografija u prostoru.
Branka Stipančić izvodi akciju (bacanja cvijeća u Savu), dok je Matko Štajcer tijekom izložbe povremeno svirao na violončelu.
Ova izložba sadrži sve ključne elemente budućih izložbi-akcija: autori izlažu individualne radove u različitim medijima, prisutni su u vrijeme izlaganja jer je komunikacija s publikom sastavni dio izlagačke ideje, prostor izlaganja je javni i izvan je galerijskog sistema.