MENU

Konstantin Akinsha i Alisa Lozhkina, Kijev, Ukrajina predavanje, prezentacija i razgovor: UKRAJINSKA UMJETNOST NA RUŠEVINAMA SOVJETSKE UTOPIJE

Ljubazno vas pozivamo na predavanja i razgovor o ukrajinskoj umjetnosti u sklopu serije programa posvećenih umjetnosti devedesetih godina koji se održavaju u Zagrebu i Rijeci i koju organiziramo tijekom priprema za program EPK – Rijeka 2020.

u ponedjeljak, 6. 5. 2019. u 19 sati

u Institutu za suvremenu umjetnost
Trg kralja Tomislava 20, Zagreb

Konstantin Akinsha je nagrađivani povjesničar umjetnosti, kustos i novinar u kulturi. Doktorirao je 2013. na Sveučilištu u Edinburgu. i 1990. u Moskvi.
Tijekom karijere bio je kustos u kijevskom Muzeju zapadne i orijentalne umjetnosti, moskovski korespondent za ARTnews, urednik u časopisu ARTnews u New Yorku. 1999. – 2000. radio je kao zamjenik ravnatelja istraživanja Art and Cultural Property, Presidential Advisory Commission on Holocaust Assets u Washingtonu, DC, u SAD-u. 2006. postao je europski dopisnik za ARTnews u Budimpešti, Kao istraživač, surađivao je s brojnim sveučilištima u Europi i SAD-u.
Autor je niza publikacija i knjiga s područja istraživanja ukradenih umjetnina i njihove restitucije među kojima Beautiful Loot, The Soviet Plunder of Europe’s Art Treasures,i The Holy Place: Architecture, Ideology, and History in Russia, s Grigorijem Kozlovom i Sylviom Hochfield, i drugih. Kao kustos radio je na nizu velikih izložbenih projekata koji su obrađivali teme u razdoblju od modernizma i historijskih avangardi do suvremene umjetnosti, među kojima “I Am a Drop in the Ocean” o umjetnosti protesta na Maidanu u Kijevu i The Permanent Revolution, s Alisom Lozhkinom, o ukrajinskoj suvremenoj umjetnosti.
Zagreb posjećuje redovito još od 1996. kada je bio član međunarodnog Savjeta za mrežu Soros Centara za suvremenu umjetnost pri Zakladi Otvoreno društvo u New Yorku.

Alisa Lozhkina, Kijev, Ukrajina je jedna od vodećih ukrajinskih povjesničara umjetnosti, likovnih kritičara i kustosa. Između 2013. – 2016. bila je zamjenica ravnatelja institucije Mystetskyi Arsenal (Umjetnički Arsenal) , velikog muzejskog i izložbenog kompleksa u Kijevu. Između 2012. – 2016. je bila glavna urednica glavnog ukrajinskog časopisa Art Ukraine.
Kao kustosica radila je na nizu projekata u Ukrajini i međunarodno, među kojima i na izložbama “I Am a Drop in the Ocean” o umjetnosti protesta na Maidanu u Kijevu i The Permanent Revolution, s Konstantinom Akinshom, o ukrajinskoj suvremenoj umjetnosti, u MOCAK (Krakow, Poljska), Künstlerhaus (Beč, Austrija), Ukrainian Institute of Modern Art (Chicago, SAD), Galeria Sztuki Dworcowa (Wroclaw, Poljska), Ludwig Museum (Budimpešta, Mađarska).
Alisa Lozhkina objavljuje tekstove u nizu ukrajinskih i međunardonih časopisa i kataloga o ukrajinskij suvremenoj umjetnosti. S Aleksanderom Soloviovim objavila je istraživanje o povijesti ukrajinske umjetnosti 1980. – 2000. „Point Zero. Najnovija povijest ukrajinske suvremene umjetnosti.“
Ovom prilikom prvi puta posjećuje Zagreb.

Fotografija: Sergei Bratkov. Scary stories. Photography, 1999.