MENU

PETRA MRŠA, Rijeka

 

 

PETRA MRŠA 1985., Rijeka

 

Petra Mrša diplomirala je fotografiju na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti 2010., sociologiju na Filozofskom fakultetu i psiholog­iju na Hrvatskim studijima u Zagrebu. Njezini radovi dio su zbirki Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, galerije Rigo i Muzeja grada Zagreba, a izlagani su na brojnim samostalnim i skupnim izložbama. Objavila je umjetničke knjige New school (Razzini Editore) i Vježbanje obitelji (Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka). Radila je kao asistentica u galeriji Hoxton u Londonu, a posljednje četiri godine i kao asistentica Fotografije na Akademiji primijen­jenih umjetnosti u Rijeci. Sudjelovala je u poslijediplomskom međunarodnom umjetničkom programu WHW Akademija, pod vodstvom kustoskog kolektiva Što, kako i za koga / WHW u Zagrebu. Primarno polje njezina umjetničkog rada odnosi se na istraživanje načina na koji usvojeni konstrukti oblikuju život pojedinca.

 

 

 

It’s so calm, no one around, 2020.
HD video, 5’, crno bijeli, zvuk

___

Kroz svoje radove  razdvajam cjelinu društvenog života i proučavam fenomene poput performativnosti obiteljskih uloga, suvremenog odgoja, reprezentacije tijela, prirode ili strane kulture, vođena uvjerenjem da je privatno političko te da je prihvaćanje statusa quo ideološka pozicija. Imajući to u vidu, moji su radovi istraživanja i manifestacije alternativnih odgovora na disciplinu i poslušnost na mikrorazini. Ova se istraživanja često odigravaju u intimnim i / ili kolektivnim društvenim situacijama koje uključuju uranjanje u nepoznate situacije sa pozvanom grupom ljudi. Na taj su način privremeni članovi grupe generatori zajedničkog iskustva. Spomenuta metodologija pogoduje i podržava kolektivni i zajednički pristup razvoja sadržaja, kao i znatiželju, pažnju i nepredvidivost rezultata. Dijelovi opisanog procesa, publici su uglavnom ponuđeni kroz vizualni medij (fotografije, kolaž, video, umjetničku knjigu, instalaciju). Time sredstva za izradu vizuala koristim za generiranje prikaza koji ometaju i suprotstavljaju se postojećim reprezentacijama društvenog uređenja rasprostranjenima fizičkim i virtualnim okruženjem (npr. Vježbanje obitelji, 2016, Are you sure you want to leave the game?, 2019). Kroz ovaj pristup nastojim potaknuti gledatelje da si dozvole odvajanje od svojih pretpostavljenih uvjerenja i potaknu kritičnost, imaginaciju, kolektivnost.